Kamarai tagfelvétel – információk friss diplomásoknak – MGYK

1. ALAPNYILVÁNTARTÁSBA VÉTEL
A diplomaszerzést követően gyógyszerészként automatikusan bekerülsz az egészségügyi dolgozók alapnyilvántartásába. Az alapnyilvántartásba vételt az Országos Kórházi Főigazgatóság (OKFŐ) végzi. A végzésről történő értesítés az oklevelet, bizonyítványt kiállító szervek által hivatalból történik meg az OKFŐ Humánerőforrás-fejlesztési Igazgatóság felé.
Amennyiben bármilyen problémád vetődne fel az alapnyilvántartásba vétellel kapcsolatban (pl. elírták a neved), akkor az OKFŐ Nyilvántartási és Továbbképzési Főosztály ügyfélszolgálatához tudsz segítségért fordulni az alábbi elérhetőségeken:
− Levelezési cím: 1444 Budapest, Pf.: 270
− Telefonos ügyfélszolgálat: 06-1/411-1146, 06-1/411-1147
Elérhető: hétfő-csütörtök: 8.30-15.30, péntek: 8:30-13:00
− E-mailes ügyfélszolgálat: omn@okfo.gov.hu
− Személyes ügyfélszolgálat: Budapest VIII. kerület, Horánszky u. 24. fsz. 010 (porta mellett)
Ügyfélfogadási idő: kedd és csütörtök 8.30-15.30

● Van vele teendőm?
Nincs, az alapnyilvántartásba vétel automatikusan történik meg.
● Értesítenek, ha megtörtént a felvétel?
Nem (csak, ha Te kérvényezed a felvételed). A sikeres felvételt ezen az online felületen
ellenőrizheted: OKFŐ – EFF | Publikus adatbázis (enkk.hu)
Bővebb információ: OKFŐ – Általános tudnivalók (enkk.hu)

2. E-SZEMÉLYI IGAZOLVÁNY
A névváltoztatást és az elektronikus személyazonosító igazolvány (röviden e-személyi igazolvány) igénylést a diploma átvételét követően bármikor megteheted, ingyenesen.
Elkészítési ideje kb. 8 munkanap és a (változó) kézbesítési idő.

● Mi szükséges hozzá?
− személyazonosító igazolvány
− lakcímkártya
− doktori címet igazoló dokumentum (diploma)
● Hol tudom intézni?
Bármely kormányablakban, kizárólag személyesen. Az időpontfoglalás nem kötelező, de van rá lehetőséged. Ügyfélkapuval és anélkül is tudsz időpontot foglalni online a Központi
Időpontfoglaló Rendszer – Kormányablak (gov.hu) oldalon, vagy a 1818-as telefonszámon keresztül.

● Miért szükséges?
Az e-személyi igazolvány előfeltétel az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térbe (EESZT) történő belépéshez. Az EESZT-be történő belépés pedig szükséges például az elektronikus vény (e-Recept) kezeléshez, azaz gyakorlatilag bármilyen vényköteles expediáláshoz. Ezen kívül számos más funkciót rejt magában az e-személyi igazolvány, amelyről részletes tájékoztatót az www.eszemelyi.hu weboldalon olvashatsz.
● Kell aktiválnom?
Igen, miután elkészült az új elektronikus személyazonosító igazolvány, azt aktiválni szükséges.
● Hol tudom aktiválni?
− okmányirodában
− kormányablak ügyfélszolgálatán
● Milyen kódok tartoznak hozzá?
– Aktiváló PIN-kód, azaz aktiváló adat – 5 számjegyű kód, amit egyszer lehet csak használni. Ez ahhoz szükséges, hogy beállítsd a 6 számjegyű állandó, saját PIN-kódodat – Állandó, saját PIN-kód – 6 számjegyű, Te választod a kártya aktiválása során, miután megadtad az aktiváló PIN-kódot. Ezt írd fel, hogy nehogy elfelejtsd, mert a továbbiakban ezt fogod használni!

 

3. GYÓGYSZERÉSZI KAMARAI TAGSÁG

● Mihez szükséges a gyógyszerészi kamarai tagság?
Ahhoz, hogy gyógyszerészként egészségügyi tevékenységet tudj folytatni MGYK tagnak kell lenned, illetve további előfeltétele az egészségügyi tevékenység végzésének a tájékoztatónkban is bemutatott működési nyilvántartásba vétel.
● Kinek kötelező és kinek ajánlott?
Kamarai tagnak akkor kötelező lenned, ha közforgalmú gyógyszertárban vagy intézeti gyógyszertárban helyezkedsz el (a helyettesítő gyógyszerészeknek is kötelező). Más területen elhelyezkedő gyógyszerésznek csak ajánlott a kamarai tagság.
● Nekem kell kérvényezni a tagfelvételem?
Igen, a Kamarába történő tagfelvételed csak a kérelem benyújtását követően indul el.
● Hol kell kérvényeznem a tagfelvételem?
A Kamara egyik területi szervezeténél. A Kamarának 19 megyei, 1 fővárosi és 1 Kórházi-Klinikai Területi Szervezete van. Ezek elérhetőségét megtalálod az MGYK honlapján (https://www.mgyk.hu/20100223megyei_szervezetek.html).

● Melyik területi szervezetnél kell jelentkeznem?
− Közforgalmú gyógyszertári munkahely esetén a kérelmet a munkahelyed címe szerint illetékes területi szervezethez kell eljuttatnod (19 megyei és a fővárosi területi szervezet).
− Intézeti gyógyszertári munkahely esetén a Kórházi-Klinikai Területi Szervezethez kell eljuttatnod a tagfelvételi kérelmed, függetlenül attól, hogy melyik megyében van.
− Ha nem tervezel egészségügyi tevékenységet folytatni (pl. gyógyszeripar, nagykereskedelem), akkor a lakcímed szerint illetékes területi szervezetnél kérheted tagfelvételed a Kamarába.
Amennyiben már szeretnéd elindítani a kamarai tagságod igénylését, de még nem tudod, hogy hol fogsz dolgozni, javasoljuk, hogy a lakóhelyed szerinti területi szervezethez jelentkezz! Ezt követően, ha már megvan a munkahelyed és annak címe szerint egy másik illetékes területi szervezethez tartozol, adatmódosítással igényelned kell átvételedet a másik területi szervezethez. Bármilyen más esetben, ha adataidban változás történik (pl. munkahely váltásoddal egy másik területi szervezethez fogsz tartozni, lakcímed megváltozik, házasságkötést követően változik a neved stb.), hasonlóan be kell jelenteni a Kamara területi szervezetének, ahol tag vagy.

● Hogyan tudom kérni a tagfelvételem?
Lehetőséged van postai úton vagy elektronikusan (ügyfélkapun) benyújtani a jelentkezésed.
− Az online ügyintézés lépéseit itt találod:
Tájékoztató az e-ügyintézésről – Magyar Gyógyszerészi Kamara (mgyk.hu)
− A tagfelvételi adatlapot itt találod:
Tagsági viszonnyal kapcsolatos nyomtatványok – Magyar Gyógyszerészi Kamara (mgyk.hu)
Az első tagfelvétel ingyenes, de az időarányos éves kamarai tagdíjat be kell fizetned. Ez a tagdíj évenként kerül meghatározásra, mértéke a folytatott tevékenységtől függően változik. A kamarai tagdíj fizetését a munkáltató átvállalhatja. Ehhez a tagdíj-átvállalási adatlapot itt találod:
https://www.mgyk.hu/admin/data/file/20220105/tagdijatvallal_2022.doc
● Értesítenek a tagfelvételről?
Igen, a tagfelvételről a területileg illetékes elnökség dönt. A felvételről e-mailben kapsz értesítést, amelyben tájékoztatnak a kamarai tagsági számodról (T/szám), valamint számlát küldenek a folyó évi fizetendő tagdíjról. Ezt követően kamarai tagsági igazolványt kapsz postai úton. Ennek megérkezése több hétig is eltarthat, de a tagságod már aktív és kérelmezheted a működési  nyilvántartásba vételedet.

● Külföldi munkavállalás esetén is szükséges Magyarországon kamarai tagnak lennem?
Külföldi munkavállalás esetén az uniós országokban kérik a kamarai tagságról az igazolást. Országonként változó, hogy az adott ország kamarájában kell-e tagdíjat fizetni. Külföldi munkavállalás ideje alatt Magyarországon jogfenntartói tagdíjat kell fizetni, amely jelenleg 4000 Ft/év.
● Hol kérhetek segítséget?
Ha elakadnál a folyamatban, akkor a hivatal@mgyk.hu vagy az ifjusag@mgyk.hu e-mail címekre írva kérhetsz segítséget.